Wanneer kan ik inschrijven voor 2024-2025?

​

Vanaf welke instapdatum (eerste inschrijving) mag jullie kind naar school?

Dat kunnen jullie even nakijken via de volgende link : instapdatum

​

Is er nog plaats voor jullie kind ? Dat vind je op de website "Naar school in Vlaanderen"

Hoe schrijf ik in?

De broers en zussen van kinderen op onze school moeten niet aanmelden.

De inschrijfperiode voor broers en zussen loopt van 15 januari 2024 tot 2 februari 2024.
Je kan telefonisch een afspraak maken om de inschrijving in orde te maken.

Je kind is geboren in 2022 en mag volgend schooljaar voor het eerst naar school of je kind is al in een school ingeschreven, maar je wenst vanaf volgend schooljaar een andere school voor je kind?

Dan moet je online aanmelden en daarna inschrijven voor het schooljaar 2024-2025.

De Vlaamse Overheid verplicht een aanmeldsysteem voor scholen die een maximum aantal leerlingen bepalen. Alle scholen in Genk hebben voor hetzelfde systeem gekozen. Zo blijven we kwaliteitsvol onderwijs bieden.
Je zal je kind eerst aanmelden en nadien inschrijven!

​

Wat moet je als ouder doen?

​

Stap 1: Aanmelden tussen 27 februari en 19 maart 2024 surf hiervoor naar: www.naarschoolingenk.be
Stap 2: vul de gevraagde gegevens aan en duid je schoolkeuze aan.
Stap 3: Je ontvangt ten laatste op 19 april 2024 een ticket (mail) om in te schrijven.
Stap 4: Maak een afspraak met de school. Breng je ticket mee. Dit heb je nodig om in te schrijven. Dit kan enkel vanaf 22 april 2024 om 9.00 uur tot 13 mei 2024 tot 16.00 uur.

Meld je niet aan?

​

Dan kan je vanaf 23 mei 2024 vrij inschrijven. Let op! Indien alle plaatsen bezet zijn, kan je niet meer inschrijven.

Voor een bezoek aan onze school en een kennismakingsgesprek kan u ons steeds contacteren.  We maken dan graag tijd vrij voor een gesprek en een rondleiding.

Heb je nog vragen? Neem contact op met de school op 089/353057

​

Wil je meer weten over je kind inschrijven in een Genkse basisschool volg  deze link

Voor vragen over inschrijvingsrecht in het algemeen kan je contact opnemen met  Nele De Bock – ondersteuner LOP Basisonderwijs Genk